Använd bilen i marknadsföringssyfte

Enligt en artikel i SvD är det en Volvo V70 som är Sveriges populäraste bil, och det är ju inte så konstigt med tanke på att nästan var femte bil som säljs är just en Volvo. Men bilen kan tjäna fler syften än att bara vara ett medel att ta sig runt med, den kan även vara det bästa sättet att få sitt företag att synas på marknaden.

Visst finns det mängder av olika sätt att få sitt företag att synas, men har du någonsin funderat på att fästa en reklamtext eller logga till ditt företag på din bil? På Atelje Lundkvist har man flera års erfarenhet av just detta sätt att marknadsöra sig på och designar dekaler som passar just för din bilmodell och ditt företag. Men se till att du inte retar upp någon annan med din marknadsföring! Ett exempel där just påklistrade dekaler på bilen gett upphov till storbråk beskrivs i Norrländska Socialdemokraten där en taxichaufför hamnat i blåsväder med ett annat taxibolag just på grund av sina dekaler och såhär säger han om detta:

”Jag kör flygtaxi och har bra priser, vilket gett många kunder. Jag ser ingen likhet med min reklam jämfört med Flygtaxis speciella logotype som klistrats längs de anslutna bilarnas långsidor. Min handlar mer om en prisinformation jag satt upp på bakrutan”

Vad man kan ta med sig av detta är att helst ska undvika att använda samma text som sina konkurrenter och istället fokusera på att vara unik i sin marknadsföring. Ett annat tips som man kan ta med sig är att faktiskt ha en separat firmabil och inte klistra på dekalerna på sin privata bil. Därför kan en god idé vara att köpa en begagnad bil som man sätter dekalerna på och i en artikel i DN finns sju smarta råd som man kan ha i åtanke när man väljer sin nya bil vilket du kan läsa mer om här.

????????????????????????????????????????